از بین بردن رنگ نارنجی مو؛ چگونه تناژ نارنجی مو را از بین ببریم؟

27/تیر/1402 وبلاگ
بدون دیدگاه

از بین بردن رنگ نارنجی مو؛ چگونه تناژ نارنجی مو را از بین ببریم؟
اگر از آن دسته افرادی باشید که دوست دارند هر کاری را خودشان یاد بگیرند و انجام دهند یا اگر دوست داشته داشته باشید در هزینه آرایش و زیبایی خود صرفه‌جویی کنید، احتمالا رنگ‌کردن مو در خانه را امتحان کرده‌اید. منتها این‌طور نیست که این کارها همیشه آن‌طور که انتظار داریم پیش بروند.

وقتی موهایتان را رنگ می‌کنید، فرایندهای شیمیایی مختلفی روی موها انجام می‌شوند. این فرایندها گاهی ممکن است باعث نارنجی‌شدن رنگ مو شوند. این اتفاق معمولا وقتی می‌افتد که بخواهید موهای خود را روشن‌تر یا بلوند کنید.

اگر بعد از رنگ‌کردن موهایتان با این مشکل روبه‌رو شده‌اید و رنگ موهایتان به نارنجی متمایل شده است، ادامه این مطلب را دنبال کنید تا نکاتی را برای از بین بردن تناژ نارنجی مو عنوان کنیم.

علت نارنجی شدن مو بعد از دکلره چیست؟
علت نارنجی شدن رنگ مو بعد از دکلره

برای اینکه بدانیم چرا موها بعد از دکلره نارنجی می‌شوند باید ابتدا با فرایند شیمیایی دکلره و رنگ مو آشنا شویم و ببینیم که آیا همه دچار این مشکل می‌شوند یا نه.

رنگ‌کردن مو فرایندی شیمیایی است
برای اینکه موهایتان را از رنگ قهوه‌ای یا رنگ‌های تیره‌تر به رنگ بلوند رنگ کنید، باید از ترکیبی از آمونیاک و پروکسید (اکسیدان) روی موهایتان استفاده کنید. این فرایند، علاوه بر کم‌رنگ‌کردن یا ازبین‌بردن بخشی از رنگ موی فعلی، باعث رسوب رنگ موی دل‌خواه در مو می‌شود.

حتما بخوانید: آمبره چیست؟ آموزش قدم به قدم آمبره مو در خانه
رنگ‌ها به‌مرور زمان کم‌رنگ می‌شوند
فرایند شیمیایی رنگ‌آمیزی مو در ابتدا رنگ دل‌خواه‌تان را ایجاد می‌کند؛ ولی بعد از گذشتن چند هفته، متوجه تغییراتی در رنگ مو می‌شوید. ممکن است موهای شما کم‌کم نارنجی‌رنگ شوند. تغییر رنگ تقریبا قابل‌پیش‌بینی است. رنگ مو متشکل از ۳ رنگ‌دانه است: آبی، قرمز و زرد.

مولکول‌های رنگ آبی معمولا سریع‌تر کم‌رنگ می‌شوند که باعث باقی‌ماندن رنگ زرد و قرمز می‌شود. ترکیب این دو رنگ رنگ نارنجی مو را ایجاد می‌کند.
رنگ موی همه نارنجی نمی‌شود
البته این‌گونه نیست که همه کسانی که موهایشان را رنگ می‌کنند رنگ موهایشان نارنجی می‌شود. هیچ پاسخ روشنی برای این سؤال وجود ندارد که چرا موی بعضی از افراد بعد از رنگ‌کردن به رنگ نارنجی متمایل می‌شود و بعضی دیگر نارنجی‌شدن رنگ مو را تجربه نمی‌کنند؛ چون عوامل مختلفی دست به دست هم می‌دهند که موی یک نفر به نارنجی تغییر رنگ دهد.

مهم‌ترین دلایل آن عبارت است از:

ترکیب شیمیایی رنگ مو؛
روشن‌نشدن رنگ مو به‌اندازه کافی در مرحله دکلره؛
وضعیت کلی سلامت و مراقبت از مو و سابقه در رنگ‌کردن مو در فرد.
خوشبختانه راه‌هایی برای از بین بردن رنگ نارنجی مو و پیشگیری از وقوع آن وجود دارد.
حتما بخوانید: مراقبت از مو با ۶ توصیه‌ای که درخششی خاص به ظاهرتان می‌بخشد
چطور موی دکلره شده نارنجی را اصلاح رنگ کنیم؟
اگر موهای شما پس از رنگ‌کردن به نارنجی متمایل شد وحشت نکنید. چند راه خانگی وجود دارد که می‌توانید قبل از تماس با یک متخصص، برای از بین بردن رنگ نارنجی مو انجام دهید.

۱. از شامپوهای آبی یا بنفش استفاده کنید
شامپوی آبی برای نارنجی شدن رنگ مو

شامپوهای آبی و بنفش مخصوص موهای بلوندند. استفاده از این شامپوها کمک می‌کند طیف بلوند موهای شما حفظ شود. اگر موهایتان را بالیاژ کرده‌اید یا رنگ نارنجی موهای شما تیره‌تر است، از شامپوهای آبی استفاده کنید.

۲. از شامپوهای حرفه‌ای و فیلترهای دوش آب استفاده کنید
برای از بین بردن نارنجی موی دکلره شده می‌توانید از توصیه‌های زیر هم استفاده کنید:

فیلترهای دوش تهیه کنید. فیلترهای دوش برخی مواد معدنی موجود در آب را که باعث آسیب‌رساندن به خود مو و رنگ مو می‌شود حذف می‌کنند. بعضی از سردوش‌ها نیز قابلیت تولید یون دارند و سطح pH آب را تنظیم می‌کنند.
از شامپوها و نرم‌کننده‌هایی استفاده کنید که مخصوص موهای رنگ‌شده‌اند. این شامپوها با ترکیبات مخصوصی تهیه می‌شوند که عمر رنگ موی شما را افزایش می‌دهند و رنگ آن را برای مدت بیشتری حفظ می‌کنند.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها